Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Gokväll!
 
Sitter på min favoritplats i vår lägenhet=köket(som efter helgens soffbyte dock fått en stark konkurrent i soffan...) och ser tillbaka på en tisdag som inte alls blev som planerat..
 
Just nu är det middag på gång i ugnen, favoritjeansen och en svart blus på och harmoni i kropp och själ=så som jag vill ha det en vardagkväll som denna.
 
Imorse startade dagen med frukost med min älskling och sen iväg på äventyr, om det blir något av det berättar jag framöver. Tanken var sedan att gå på pedikyr och luncha med en nyfunnen vän.
Det blev inte så..pedikyren inställd p g a otäck nagelsvamp(usch...men jag har bokat tid för att få bukt med detta redan på fredag!) och därmed en besviken tjej med massa dötid..det blev en framflyttad lunch och hemresa..
 
Matlådefix, sopplunch, kaffe och fotbad..men en trött tjej..
Vad göra? På med löparoutfit och ut i det härliga dagsljuset! Tänkte mig en runda på dryga milen, men benen kändes fina och humöret höjdes typ 100%, så jag sprang på..15km blev till 18 som blev till 21..= en halvmaradistans! Skönt att bara bomba på och känna att kroppen svarar!
 
Efter dusch och mellis kom mitt hjärta hem från jobbet, det bästa som finns att få krama om honom efter en dag ifrån varandra. Jag har nu varit och hämtat ett paket med nyframkallade kort, ska bli kul att kika på dem! Trots att man numera mest fotar med mobilen tycker jag allt att det är en speciell känsla att framkalla "på riktigt" och sätta in i album.
 
Soffan och en ny tidning eller en film blir kvällens aktivitet...sköööönt!
 
Men först blir det MAT! Kroppen skriker efter dagens urladdning, så då är det bara att lyda..ugnsrostade rotsaker står i ugnen och till det veggieburgare och fetaost=mums!
 
En tisdag som startade tokigt men som blev tokbra, det påminner mig om att det enda att göra när något går emot en är att tänka om och ta en annan väg, så blir allt bra till sist!
 
Önskar er en fantastisk kväll!
 
Kram Linda                                              
 
 
 
                                                                  
 
 
 

Kommentera här: