Att inse sitt värde..

 
 Hej på er!
 
Hoppas dagen bjudit på saker som fått dig att le och att du tänkt fina tankar om dig själv..
Det riktigt spritter i kroppen på mig, sååå underbart med VÅR!!!
 
Känner mig så glad och nöjd med min dag..allt har flutit på..både jobb och jogg gick som en dans och min känsla inombords har varit lycka och harmoni=härligt!
 
 
 
Varför är vi så kritiska mot oss själva?
 
Vad är din första tanke när du ser dig i spegeln?
 
Vilka glasögon har du på dig?
De positiva eller de negativa?
Negativa tankar föder negativa handlingar..
Negativa handlingar skadar..både oss själva och andra..
 
När jag var 10 år var jag på en standardkontroll hos skolsyster..
Fick en fråga av henne som kom att påverka mitt liv radikalt..
" Äter du mycket chips och skräp?
Du ligger lite över din viktkurva.."
 
Japp!
Den dagen startade mina negativa tankar om mig själv..
Tankar som såsmåningom ledde till en mycket allvarlig anorexi..
20 års fängelse..fyllt av självförakt..kroppslig misshandel..svält..isolering..
En tillvaro i en bubbla...
En bubbla jag inte släppte in någon i..
Jag minns inget av min tonår..
Jo...jag levde på grönsaker, Pepsi Max och promenerade x antal timmar varje dag..
Jag tyckte att jag var tjock..ful..värdelös..
Jag var ett benrangel..tänkte bara på mig själv(anorektiker blir ofta egoistiska)..tvångsmässig till tusen..
 
Åren gick..sjukdomen fanns kvar...
Men någonstans gav vården susen(kommer berätta mer om det en annan gång..)
 
Idag mår jag bra!
Visst..det finns toktankar som ploppar upp ibland..
Men de får ploppa upp..jag ser dem..men ignorerar dem..
 
Idag LEVER jag!
Delar livet med världens finaste kille <3
Har underbara vänner <3
Kan se mig själv i spegeln och säga till mig själv att jag är fin och att jag duger  <3
 
Hade jag inte haft min mamma hade jag inte levt idag..
Hon var den som krigade för att jag skulle få vård..
Inte lätt...när jag själv inte var mottaglig för hjälp..
 
Tack mamma <3
Vet att du kikar ner på mig från himlen..
 
 
 
 
 
 
 
Nog om detta för nu...
 
Nu blir det middagsfix innan plugg tar vid...
 
Ha en trevlig kväll och LE mot dig själv i spegeln!
Det finns bara en av dig och det är DU!
DU duger! DU är bra precis som du är!
 
Kram Linda
 
 
                                                   
 
 

Kommentarer:

1 Gittan:

skriven

Har sällan blivit så berörd av en text! Linda, du är fantastisk! Stor kram!

Svar: Fina Gittan <3 Tack för dina ord, de värmer :)
Kram!
LINDA

2 Ninni:

skriven

Hejja dig!

Svar: Tack fina <3
LINDA

Kommentera här: