Ny dag..nya möjligheter!

Gomorron!
 
Tänkte bara påminna er om att det är en ny härlig dag som startat!
En dag som är i princip orörd ännu..
Man kan likna den vid en omålad tavla..
Duken är nästan tom..
DU målar din tavla, DU skapar din dag!
 
Idag är idag, igår var igår, imorgon är imorgon..
Självklart tänker nog du nu!
Men..det är inte alltid lätt att vara här och nu..att leva dagen idag!
 
Jag har ibland svårt att släppa det som varit..ältar..tänker..funderar..
Saker bir inte ett dugg bättre av det!
 
Det är lätt att tänka framåt..på vad man ska göra..vad som händer framöver..
Visst är det bra med planer och drömmar!
Men...fokus på nuet är viktigt tycker jag..
 
Vad vill jag att denna dagen ska innehålla?
Vad kan jag göra för att få dagen idag så bra som möjligt?
Lev med närvaro..
Dagen idag kommer inte igen...så se till att fånga den!
 
Jag har påbörjat min tavla för idag..morgonjogg och strax frukost=bra start på dagen!
 
Carpe Diem!
 
Kram Linda
 
 
 

Kommentera här: