Kladdkaka a la Linda!!

Jag älskar choklad!!!
 
Kladdkaka likaså..
Men det ska vara en kladdig kaka med massa chokladsmak för att jag ska bli nöjd..
Och gärna med nyttig touch!
Jag har laborerat lite..
Resultatet blev detta receptet..
 
3 ägg
1,75 dl steviaströ
1 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
3/4 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
250 g lättkvarg
 
Vispa steviaströ och ägg pösigt.
Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Vänd ner det torra i den vispade äggsmeten och tillsätt även kesella.
Rör ihop.
Häll i en form med löstagbar kant, 20 cm i diameter.
Grädda i nedre delen av ugnen i 18 minuter.
 
 
En nyttig variant på kladdkaka alltså..inte fel!

Kommentarer:

1 Linda Assarsson:

skriven

Jag kommer att laborera vidare med detta recept :)
Kortare gräddningstid för mera kladdighet..
Mörk choklad i för att förstärka chokladsmaken..
Proteinpulver med vaniljsmak för mer protein och fin konsistens..
Håller er uppdaterade :)

2 ajja:

skriven

Spännande! Jag håller mej uppdaterad och testar det
slutliga resultatet:-)

Kommentera här: