Mellanmålsbehovet är stort..

Mellanmål  måste jag ha..
vill jag ha..
varje dag..
flera gånger..
för att må bra!
Mitt mellanmål som jag mumsade innan jag cyklade till jobbet idag..
 
Äppelfrallsbak idag också..
Bakat fyra gånger de senaste fem dagarna..
Kan man kalla det ett nytt beroende...?
Men när det går fort att fixa så finns det ju ingen anledning att inte lyxa till det med nybakt vareviga dag!
 
Jag tycker att dessa frallor är supergoda...
Saftiga, äppelpajssmak, nyttiga, mättande, proteinrika och lättbakade!
 
Äppelfrallor (2 st)
 
1 dl havregryn
1/2 dl Whey Complete Vanilj
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 tsk steviaströ eller honung
1 tsk kanel
1 tsk linfrön
100g keso
1 rivet äpple
 
 
Blanda allt!
Klicka ut två högar på bakplåtspappersklädd plåt.
Grädda mitt i ugnen på 175° i 20 min.
 
Idag tillsatte jag även 1 tsk strödadlar.
Kan tro att russin i blir gott också.
Utrymme för framtida exprimenterande! 
 
Underbara att äta nybakta med philadelphiaost och någon typ av marmelad! 
Jag njuter ännu av den päronsylt jag kokade för några veckor sedan.
 
Nu ska jag avrunda dagen med ett annat favoritmellanmål..
Kesellakräm med frysta bär!
My summerdream!
 
Ha ett fint daxavslut vänner!
 
Kram Linda

Kommentera här: