Mellanmålstips!

Mellanmål 😃
Det är gott 😋
Det är viktigt 👍
Det förgyller tillvaron 👌
 
Jag blir ett monster utan mellanmål 😝
Det vill jag inta vara så därför ser jag till att alltid ha med mellanmål när jag jobbar 👍
Jag vill att det ska vara smidigt, snabbfixat, gott & mättande!
Idag bakade jag äppelfrallor som ligger i väskan till kvällens jobb 👍
 
Receptet ser ut såhär:
 
1 dl havregryn
1/2 dl fiberbakmix
2 msk hela linfrön
2 tsk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 krm salt
1 krm vaniljessens 
2 tsk steviaströ
1 krm kanel
1/2 rivet äpple
2 dl vatten
 
Blanda allt & låt stå 5 min.
Forma 2 bollar & lägg på plåt.
Grädda mitt i ugnen på 225 grader i 10 minuter.
Låt svalna under bakduk.
 
Jag tar med mina som de är & mumsar till en kopp Pukka-te 😋
Skulle jag äta dem hemma skulle säkerligen en ask philadelphiaost & fikonmarmelad åka fram 😋
 
 

Kommentarer:

1 Minna:

skriven

Låter ju jätte gott! Håller med om att mellanmål är toppen!

Svar: De var såå goda :) Kommer baka dem om å om igen!
Med mellanmål mår jag så bra, då får kropp & knopp den energi den behöver för att vara glad & pigg :)
LINDA

2 Gabriella:

skriven

Mmmh ser gott ut! :)

Svar: Gott var det :)Testa!
LINDA

Kommentera här: