Supersmarriga scones!

Hej på er ❤️
 
Hoppas du njuter av denna underbara vårdag 😃
 
Jag har just landat på vår balkong med en filt i solen & fågelkvitter..
Alltså..hur underbart som helst ❤️
 
Är mätt & lycklig efter skön löpning i ☀️ och sagolikt smarriga scones till lunch 😋
 
Detta receptet använde jag idag och det rekommenderas starkt att testa!
 
1 dl havregryn
1/2 dl fiberbakmix 
2 msk hela linfrön
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
2 msk steviaströ
1 krm salt
1 krm vaniljessens
1,25 dl vatten
1,25 dl vaniljyoghurt (jag använder Yoggi Mini Samoa)
 
Blanda allt & låt stå 5 min.
Forma 2 bollar & lägg på plåt.
Grädda mitt i ugnen i 10 min på 225 grader.
Låt svalna under bakduk innan du serverar dem med härliga pålägg 😋😋
 
 
 
 
 
Denna mixen använder jag 👍
 
Att något så enkelt som scones kan få en att må så bra & vara så lycklig liksom ❤️❤️
 
En lugn morgon, en härlig löprunda, en underbar lunch, sol & fågelkvitter ❤️
Det är livet det ❤️
Livskvalitet ❤️
 
Vad är livskvalitet för dig? ❤️
Vad förgyller din dag? 😊
 
Annat som förgyller min  tillvaro oerhört mycket är kärlek ❤️
Kärleken till Jimmy, till mig själv, till mina vänner, till livet ❤️❤️
Kärlek är underbart härligt ❤️❤️
 
Nu ska jag njuta av balkonghäng en stund innan jag styr stegen till jobbet för kvällspass 😃
Njut av din dag & baka scones snarast 😃
 
Kram Linda ❤️
 

Kommentera här: