Metallica med mera!

Hej på er 😃
 
Hoppas dagen startat toppen & du har en härlig känsla i kroppen ❤️
 
Solen skiner och vi är på väg till Göteborg 😃
Metallica på Ullevi ikväll 👍
Ska bli väldans kul tycker jag 😃
 
Startade dagen med milen i löparskorna med sällskap av Jimmys fina syster 🏃
Ett perfekt sätt att kombinera träning och umgänge 👍
 
Efter löprundan var det frukostfix!
Bakade scones, gjorde fruktsallad, bryggde kaffe..
Marmelad, philadelphiaost och bär plockades fram..
Dukade ute på verandan i ☀️
 
Detta..
Att starta dagen med en löprunda..
Baka scones..
Duka upp ute..
Sitta ner med människor man tycker såå mycket om..
Mumsa nybakta scones..
Mumsa underbar fruktsallad..
Dricka x antal koppar kaffe..
Prata..
Skratta..
Kisa mot solen..
 
Det..
Det är livskvalitet ❤️
Detta känner jag tacksamhet över ❤️
 
 
 
 
Enkla, goda, mättande, saftiga och nyttiga 😋
Kan det bli så mycket bättre? 
 
4 scones 
 
2 dl havregryn
1 dl havremjöl
1 krm salt
1 krm vaniljpulver
1 msk strödadlar (russin går lika bra)
4 tsk bakpulver
3 msk fiberhusk
2 msk steviaströ
2 dl yoghurt
2 dl vatten
 
Blanda alla torra ingredienser, tillsätt yoghurt och vatten och rör om.
Låt stå 5 min.
Forma 4 bollar och lägg på plåt.
Grädda mitt i ugnen i 15 min på 225 grader.
Låt svalna  av under bakduk.
 
Njuuuut 😋
 
 
Ha nu en underbar lördag och förgyll den med leenden 😃
 
Kram Linda ❤️
 

Kommentera här: