Skippa förbuden!

 
Detta är en macka 😋
En surdegsfralla bakad på vetemjöl och alltså icke glutenfri..
Men..det kan man väl inte äta?
Man ska ju äta glutenfritt för att vara trendig, eller?
 
Detta är en ostmacka 😋
En macka med ost på, kan man äta det?
Ost, det är väl inte nyttigt?
 
Detta är en macka med marmelad på 😋
Marmelad..är det bra att äta?
Det är väl onyttigt? 
 
JA, du kan äta en ostmacka med marmelad på ett bröd bakat på vetemjöl 👍
DET är gott 😋
 
Min kropp blir glad av en macka som denna då och då 😃
Den ger mig kolhydrater så jag får energi att springa 👍
Den ger mina ben kalcium som stärker dem 👊
Den gör mig nöjd 👍
För jag tycker om en macka som denna som en del av min frukost ett par gånger i veckan 😋
 
Jag eftersträvar BALANS 👌
Balans gör att jag mår bra, att jag är den leende Linda som skuttar fram i livet 😃
Att inte tillåta sig att äta det man gillar..
Att sätta upp förbud för sig själv..
Att säga nej till saker som ser gott ut..
För mig är inte det ett alternativ!
 
Jag äter det jag vill ha 😃
Jag ger min kropp den energi den behöver 👍
Jag väljer bra mat som ger min kropp fin energi och byggstenar 👊
Där räknas en å annan ostmacka med marmelad in 😃
 
Jag lever efter devisen 80 % näringstät mat som gör mig energisk 👊
Men 20 % av det jag äter stavas choklad 😋
För mig är det en balans som fungerar för MIG 👌
 
Hur ser DIN balans ut?
Förbjuder du dig att äta saker?
 
Isåfall..
Varför?
Mår du bra av det?
Min erfarenhet säger mig att förbud bara förstör..
Jag mår inte bra av förbud 😁
 
Var snäll mot dig själv ❤️
Du har ett liv och det är NU ❤️
Du har en kropp! 
Ta hand om den ❤️

Kommentera här: