Ett chokladigt mellanmål!

Om jag säger kladdkaka..
Ler du då? 😃
Det gör jag 😃😃
 
När jag går på cafe och fikar äter jag gärna en galet kladdig kladdkaka med massa smak av choklad 😋
Då spelar innehållet mindre roll, det viktiga är guldkanten på livet en fika ger 💜
 
När jag vill ha kladdkaka till vardagsmellis så bakar jag en egen 👌
Då får jag en kaka som fyller min kropp med härlig energi 👊
 
Denna goding alltså..
 
 
 
Om jag säger att denna är fri från socker, vetemjöl och ger din kropp fin energi!
Tror du mig?
Visst ser den god ut!!? 😋
 
Receptet kommer här:
 
2 msk kokosmjöl
25 g proteinpulver med chokladsmak
1 msk steviaströ
1 krm vaniljpulver
1/2 tsk bakpulver
lite flingsalt
1 äggvita
1 msk carobpulver
1/2 dl bryggkaffe
 
Blanda ihop allt i en skål.
Bred ut smeten i en liten form med löstagbar kant, min mäter 10 cm i diameter.
 
Rör ihop 1 msk philadelphiaost (jag använder 3%) med stevia och vaniljpulver.
Klicka ut detta på den mörka smeten.
Hacka en ruta mörk choklad (sockerfri sådan om du vill) och strö över kakan.
Grädda 8 min på 175 grader.
Låt stå i kylen en stund innan servering.
 
Sen njuter du av din alldeles egna kladdkaka 😋
Magiskt gott 👌
 
Ett härligt mellanmål vilken dag som helst ❤️
 
Baka, koppla av, ät och njut 👌
Livet är här, fånga var minut ❤️

Kommentarer:

1 Cecilia :

skriven

Hej!

Vill bara säga att jag nyss hittade din blogg, och tycker du har jätte många bra recept! :)

Ha en fortsatt trevlig dag
Mvh Cecilia

Svar: Hej!
Vad roligt att du hittat hit, välkommen!

Jag älskar att pyssla och mixtra i köket, så många recept hamnar på bloggen!

God Jul!

Kram Linda
LINDA

Kommentera här: