Mellanmål a la boll!

Mellanmål 👍
Jag skulle inte klara mig utan att äta mellanmål 😝
Så jag mumsar mina mellanmål med glädje 😃
 
Mycket choklad blir det 😋
Men såklart annat oxå 😂
 
Idag gjorde jag väldans goda bollar till mellis 👍
Såå enkla, såå goda och med ett fint näringsinnehåll = 3 önskningar i 1 👊
Mumsade på dem till mellanmål på jobbet & min energikurva hölls på topp i flera timmar 👍
 
De var så goda att jag inte ens knäppte en bild på dem 😁
Men recept ska ni få & en bild på en liknande boll jag gjorde för ett tag sen! 
 
 
Till 6 bollar behöver du:
1 dl havregryn
5 dadlar (torkade)
2 msk kokos 
1 msk kokosmjöl
1 krm vaniljpulver
lite flingsalt
2 msk snabbkaffe
1 msk koncentrerad Fun Light, apelsinsmak
1 msk steviaströ
2 msk carobpulver
3 msk vatten, ev mer.
 
Ner med allt i en mixer, kör!
När du har en massa, stoppa maskinen.
Häll över i en bunke, smaka av.
Rulla bollar & rulla dem i carob, kokos eller kakaonibs.
Förvara bollarna i en burk i kylen.
Passar perfekt till mellanmål, till kaffet efter maten, som godis till filmen 😃
Passar ALLTID 😉
 
Vad äter ni till mellanmål? 
Dela gärna med er av era mellanmålsfavoriter 😋
 
Ha en toppentisdag & mumsa mellanmål för maximalt med energi 👊
 
Kram Linda 💜

Kommentera här: