Sconeslycka..

Sitter här och ler..
Mätt & belåten efter en sagolikt god sconeslunch 😋
 
Testade lite nytt idag..
Resultatet?
Bra!
Mycket bra 😋
 
Receptet ser ut ungefär som mitt tidigare favoritrecept..
Men!
Nytt mjöl 👍
En mjölmix från Urtekram!
Innehåller havremjöl, fullkornsrismjöl, hirsflingor, teffmjöl & majsgryn.
 
Det blev smakrika, saftiga scones som fick mig att LE 😃
 
Recept kommer här:
 
Till 2 scones:
 
1 dl havregryn
1/2 dl fiberbakmix
2 msk hela linfrön
2 tsk steviaströ
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
1/2 tsk vaniljpulver
1/2 tsk salt
2 dl Yoggi Mini
 
Blanda allt och sist rör du ner yoghurt.
Låt stå 5 min.
Klicka ut i 2 högar på plåt.
Grädda mitt i ugnen i 10 minuter på 250 grader.
Låt svalna en stund under bakduk innan du mumsar 😋
 
Idag åt jag mina scones med keso och hallonsylt samt med citronkvarg och bär..
Alltså..
Sååå galet gott 😋😋
 
 
 
 
 
Nybakta scones, tända ljus och te..
Livskvalitet ❤️

Kommentera här: