Tröttnar aldrig på nybakt..

Scones är ett vanligt förekommande inslag i mitt liv 😋
Doften av nybakt..
Smaken av nybakt..
Jag tröttnar aldrig 😃
Igårkväll åt jag scones..
Igår före jobbet åt jag scones..
Söndagsfrukost blev scones..
Haha 😂
 
Detta är mitt favoritrecept och det ger dig 2 rejäla scones 👍
 
1 dl havregryn 
1/2 dl bovetemjöl
2 msk hela linfrön
2 msk steviaströ
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk 
1 msk kakaonibs
1 krm salt
1/2 tsk vaniljpulver
2 dl Yoggi Mini Vanilj
1 dl vatten
 
Jag blandar alla torra ingredienser och sedan ner med yoghurt & vatten.
Låt stå 5 minuter.
Klicka ut 2 högar på en plåt med bakplåtspapper.
Ställ in mitt i ugnen i 10 min på 250 grader.
De är ganska kladdiga direkt då de kommer ur ugnen..
låt dem svalna av en stund under bakduk innan du mumsar 😋
 
Jag älskar att äta dem med philadelphiaost, brieost & marmelad.
Men vanlig ost är oxå mums! 
Likaså att lägga på skivat äpple 😋
Bara fantasin sätter gränser för påläggen 😉
 
Så sluta läsa och börja baka 😃
Varje dag är värd ett sconesbak 👌
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Med denna bildkavalkad önskar jag dig en toppentisdag ❤️❤️

Kommentera här: