Brownie på mitt vis!

Brownies ❤️
Det är gott det 😋😋
 
Jag går gärna till ett ställe här i Stockholm som heter Muffin Bakery 😃
Jag bara älskar deras BrownieCheesecakemuffin 👌
Där snackar vi maximalt mumsig muffins 😋
 
Med denna skapelse i minnet så gick jag hem för att skapa min egna variant på denna 👌
En variant som man kan mumsa till mellanmål typ varje dag 👏
 
Jag hade inga muffinsformar hemma så bakade min brownie i en liten avlång form.
Det blev alltså flera browniebitar i en form 👍
Men med tanke på nyttigheterna i denna så kan man lätt äta hela formen själv 😋 😉
 
Detta behöver du:
 
2 dl kokta kikärtor (konserv går galant!)
1 ägg
1 äggvita
1 dl kvarg 
1 krm salt
4 msk stevia
1 tsk snabbkaffepulver
1/2 dl carobpulver
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
 
Skölj kikärtorna.
Mixa kikärtor med ägg och äggvita.
Vispa ner resterande ingredienser.
 
100 g philadelphiaost (3%)
1/4 dl kvarg
1 äggvita
3/4 dl vaniljprotein
1 msk stevia
 
Blanda allt detta i en egen bunke.
Vispa ihop.
 
Häll chokladsmeten i en liten form, typ 15x15 cm.
Häll över den vita smeten och dra med en gaffel så att det blir lite perforerat.
 
Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 15 minuter.
 
Låt svalna och ställ sedan i kylen över natten.
 
Skär i lagom (vad nu det är? 😉)  stora bitar och servera 😋
 
Jag bjöd min vän Louise på denna goding och serverade då med hallon, kakaonibs & nötchokladkvarg 😋
Betyget blev 👍👍
 
 
Denna brownie bjuder din kropp på protein, kolhydrater och fett av god kvalitet 💪
Så med andra ord är denna kaka en kaka du gott kan äta till mellanmål varje dag om så önskas 👌
 
Jag gillar att knåpa ihop recept på godsaker som min kropp & knopp mår gott av 😋
 
Sen så äter jag ju gärna denna goding på Muffin Bakery då & då också 👌
Livskvalitet ❤️
Balans ❤️
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Susanne:

skriven

Hej!
Måste testa denna! Men undrar vad du har för stevia (är det go green canderel?) och vad har du för carobpulver och vanilj protein?

Svar: Den är jättegod :)Icas stevia, proteinpulver av märket Whey och carob av märket Biofood eller Renee Volitaire :)
LINDA

2 Agnes:

skriven

Gud vad god den ser ut, måste testa!

Svar: Testa!!! :)Idag bakade jag en annan variant på brownies som blev himla goda :)
LINDA

Kommentera här: