Chokladlängd!

Nu bakas det i köket på Russinvägen 😋
 
Jag älskar choklad 💞
Jag älskar att fika 💞
Jag vill att det jag fikar ska göra gott för kropp & knopp 💞
Så jag kombinerar allt detta och knåpar ihop mina recept 👌
 
Idag blev det en chokladlängd 👍
Saftig, smakrik, chokladig 😋
 
Såhär ser receptet ut:
 
1 dl havregryn
1/2 dl Fiberbakmix (Urtekram)
1 krm salt
1 krm vaniljpulver
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk 
3 msk steviaströ
1 msk strödadlar
2 dl vatten
 
50 g philadelphiaost (3 %)
1 krm vaniljpulver
2 tsk carobpulver
2 msk steviaströ
1 msk kakaonibs
1 msk chokladsirap (från Walden Farms)
Om du inte har sådan sirap hemma,
smält 1 ruta mörk choklad och rör ner i fyllningen.
 
Blanda allt till degen, låt stå 5 min.
 
Blanda ihop fyllningen.
 
Platta varsamt ut degen till en liten fyrkant, mellan 2 lager plastfolie. Typ 15 x 15 cm.
Bred på fyllningen.
Rulla ihop med hjälp av plastfolien.
Lägg rullen på bakplåtspapper på plåt.
Kläm till kanterna så fyllningen stannar kvar i längden!
 
Grädda 20 min mitt i ugnen på 200 grader.
Låt den svalna av under bakduk innan du skär den i bitar.
 
En härlig fikalängd full av nyttigheter 👍
Glutenfri, sockerfri och väldans god 😋
 
Nu ska jag sätta på kaffet och mumsa på dagens bak 😋
 
Hoppas ni njuter av denna vackra sommardag 🌸🌸
 
Baka, skratta, lev och njut varje minut 💞💞
 
Kram Linda 💞
 
 
 
Skär första biten och chokladkrämen kikar ut 😋

Kommentera här: