Enklaste brödet!

Jag gillar bröd 💞
Det är så väldans gott att sitta och mumsa på tycker jag 😋
Till frukost..
Som mellanmål..
Till maten..
Det funkar fint typ alltid 👍
 
Jag vill ha bröd som är saftigt och gott 😋
Inga torra historier alltså 😝
Snabbt att fixa är också ett plus 👍
 
Skapar mina egna recept och oftast blir jag nöjd 😉
 
Dessa frallor fick förgylla min grillmiddag igår 😋
Typ som funktionen hamburgerbröd 👍
 
Till 2 bröd behöver man:
 
1 dl havregryn
1/2 dl Universalbakmix (från Urtekram)
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
1 krm örtsalt
1 tsk torkad pizzakrydda
2 dl vatten
 
Blanda allt och låt stå 5 min.
Forma 2 bollar och lägg på plåt.
Grädda mitt i ugnen på 225 grader i 12 minuter.
Låt svalna under bakduk innan du mumsar 😋
 
Enkla, goda, glutenfria och saftiga bröd blir detta 👍
 
När min burgare var slut fick det bli en macka av brödet som var kvar 😋
Philadelphiaost, gurka, tomat och grillad rödlök 👌
 
Såhär serverade jag gårdagens middag..
Grillad burgare, grillad rödlök, gurka, tomat, nybakt fralla och färskost 😋
 
Dessa frallor är även fina till frukost med gott pålägg 😋
Ett tips till sommarens sköna frukoststunder 🌸🌸

Kommentera här: