Sommar!

Gomorron underbara bloggläsare 💞
 
Hoppas din sommardag startat toppen 🌸
 
Jag skuttade upp vid 6 och gav mig ut och sprang en sväng 🏃
Alltså..
Svensk sommar 💞💞
Fågelkvitter, morgonsol, frisk luft 👌
Jag blir så lycklig 💞💞
 
Med gårdagskvällen i färskt minne kan jag inte annat än le 😃
En sådär superhärlig kväll att minnas liksom 👊
 
Vi åkte och handlade mat på Maxi då sambon kom hem från jobbet 👍
Att veckohandla är så väldans bra tycker jag!
Älskar känslan av ett välfyllt kylskåp ❤️
Jag är typ proffs på att handla 😂
Jimmy kikar alltid lika förvånat när jag kommer med mina 4 välfyllda kassar när vi handlat..
Han har 1(!) 😂
Men på något konstigt sätt så försvinner innehållet i de där kassarna på typ en vecka 😉
 
När vi kom hem sken solen och grillen tändes..
Känslan av sommar 🌸🌸
 
Jag grillade en couscousbiff från Hälsans Kök (första gången jag testade denna sort),
gjorde svampspett, grillade majskolv och sparris och gjorde en riktigt härlig kesoröra 😋
 
När vi satte oss för att äta i ☀️ på balkongen..
Det var ju bara ren och skär lycka alltså 😃
Maten smakade gudomligt, sällskapet var det bästa & solen värmde 👌
 
 
 
 
Biffen fick en fin frasig yta och smaken var bra, inte så smakrik, men funkade fint med mina smakrika tillbehör 😋
Ska testa den som burgare i bröd nästa gång och se hur det blir 👍
 
Svampspetten sen..
Alltså hur gott som helst 😋
Trädde champinjoner på spett och kryddade rejält med grillkrydda!
På grillen i typ 15 minuter = ät och njut 😋
 
Keso är allra godast tillpiffad tycker jag 👍
Såhär gjorde jag denna:
 
Keso (250g)
Philadelphia Soltorkad Tomat (1 rejäl matsked)
Strimlade soltorkade tomater (typ 3 st)
Finhackad ruccola
Hackad smörgåsgurka
Örtsalt
Svartpeppar
Chiliflakes
Vitlökssalt
 
Blanda ihop allt och ställ kallt en stund.
Ät och njuuuut 😋
 
När solen försvann flyttade vi in och njöt av en härlig dessert och en bra film 😃
Underbart avslut på en mysig sommarmåndag ❤️
 
Sommardesserten nummer 1 just nu..
Jordgubbar 👌
 
Kombinationen jordgubbar, ananas och choklad alltså..
Livskvalitet ❤️
 
Denna typ av middagar alltså..
Enkelt, nyttigt, smidigt och sagolikt gott 😋😋
 
Många fler sådana i sommar 👍👍
 
Njut av denna toppentisdag och må bäst 😃
 
Kram Linda ❤️

Kommentera här: