Sunda bollar!

Något gott till kaffet vill många ha 😋
Så även jag 👍
 
Jag vill ha något med choklad..
Något som smakar gott
Och något som för kroppen gör gott 👌
 
3 önskningar i 1..
Går det? 😝
 
Jajamensan 👍
 
Jag gjorde ett gäng bollar alldeles nyss..
Sådär galet enkla..
Sådär galet goda..
Sådär galet nyttiga..
Med andra ord perfekta 👌
 
Chokladsmakande bollar med en kopp kaffe = livskvalitet 👊 ❤️
 
Här kommer receptet 😃
 
100 g torkade dadlar
50 g torkade aprikoser
2 msk carobpulver 
1 msk kakaonibs
1 krm vaniljpulver
1 msk vatten
 
I med allt i en mixer & kör till en kompakt massa.
Forma små bollar (jag fick 8 st).
Jag rullade dem sedan i rostad kokos och lite granolasmulor, men det är valfritt 👍
Lägg i kylen!
 
Plocka fram ett par när du känner för guldkantad kaffestund 😋
 
 
Förgyll din dag med dessa bollar 👌

Kommentarer:

1 Minna:

skriven

åå dessa lät super goda! Gillar verkligen smaken caroben ger :D

Svar: De är underbara :)
LINDA

Kommentera här: