Bananbak!

Gomorron underbara vårtisdag 😃
Solen är vaken och jag likaså, detta med sovmorgon vet jag inte hur det stavas 😉
 
Jag tycker om att gå upp tidigt för det känns som att man får ut så mycket mer av dagen då 😃
 
Idag blir det hemmamys, långjogg och jobb = en härlig mix av saker jag gillar ❤️
Det enda jag skulle vilja ha mer av är tid med sambon ❤️
De dagar då jag jobbar kväll blir det snålt med sambotid,
men det tar vi igen när jag är ledig (jobbar kväll varannan vecka) 😃
 
Igår hade jag med mig smaskiga bananfrallor till jobbet 😋
Väldigt gott, enkelt & mättande 👍
Perfekt mellanmål 👌
 
Receptet kommer här:
 
1 dl havregryn 
1/2 dl havremjöl
2 msk hela linfrön
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
1 krm salt
1 krm vaniljpulver
2 msk steviaströ
1 mogen banan (mosad)
1 msk äppelmos
2 dl vatten
 
Blanda ihop allt, låt stå 5 min.
Forma 2 bollar & lägg på plåt.
Grädda 10 minuter på 225 grader.
 
Låt dem svalna under bakduk.
Mumsa direkt eller plocka med i väskan.
Äts de hemma är pålägg som philadelphiaost gott på, men de klarar sig utan 👍
 
 
Perfekta att mumsa med en kopp te 😋
Jag stod mig hela kvällen utan minsta hungersymptom = en glad & harmonisk Linda 👍
 
 
Nu ska jag sätta på kaffebryggaren och duka fram frukost 😋
 
Njut av denna toppentisdag & ta hand om dig ❤️❤️
 
Kram Linda ❤️

Kommentarer:

1 Oslofru:

skriven

Finns inget bättre än nybakat bröd :)

Svar: Visst är det underbart gott med nybakt :)
LINDA

2 Gabriella:

skriven

Åh vad gott! De här ska jag testa!

Svar: Jättegott & smidigt att ta med som mellanmål :)
LINDA

Kommentera här: