Måndagsmellis!

Hoppas måndagen varit mysig så långt & du nu är laddad för måndagskvällsmys 😃
Jag ska snart ta en kvällspromenad i det härliga vädret & bara njuta av livet ❤️
 
Mellanmål är viktigt för att hålla kropp & knopp i balans 👍
Idag var jag extra hungrig då träningen suger energi 👊
Så jag fixade ett makalöst gott måndagsmellis..
 
 
Mina älskade scones ❤️
Serverade idag med hallon & blåbär samt smaksatt kvarg från Lindahls 😋
Sååå gott alltså 😋
 
Recept på sconesen tål att upprepas... 😂
 
Detta behövs till 2 godingar:
 
1 dl havregryn
1/2 dl havremjöl ( jag använder ett av märket Urtekram )
2 msk hela linfrön
2 msk steviaströ
1/2 tsk vaniljpulver
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
2 dl yoghurt
 
Blanda allt & låt stå 5 min.
Forma 2 bullar & lägg på plåt.
Grädda mitt i ugnen i 10 minuter på 250 grader.
 
Kan låta dem svalna en stund under bakduk innan du mumsar 😋
 
Lindahls smaksatta kvarg..
Ny favorit hos mig 😋
Speciellt nötchoklad, hallon & citron/lime 👍
 
Testa gärna detta & återkom sen med vad DU tycker om detta lyxmellis 👌
 
Trevlig kväll 😃
 
Kram Linda ❤️

Kommentera här: