Pizzalunch!

God mat är lycka 😋❤️
 
Dagens lunch = superb pizza 😋😋
 
Alltså..så galet gott ❤️❤️
 
Vill du testa så kommer receptet här 😃
 
Till 1 pizza:
 
1 dl havregryn 
1/2 dl havremjöl
2 msk hela linfrön 
2 tsk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 krm salt
2 dl vatten
 
Blanda allt torrt, tillsätt vatten & blanda om. 
Låt stå 5 min.
Vält upp degen på ett bakplåtspapper, lägg ett papper på & kavla ut till en rund platta.
 
Jag breder philadelphiaost på min pizza, blir supergott!
 
Fyllning:
Rödlök, grön paprika & blandsvamp fräses ihop i stekpannan & kryddas med svartpeppar & örtsalt.
Kokade små broccolibuketter.
Blandade detta & la på pizzan.
In i ugnen på 225 grader i 20 minuter.
Jag toppade pizzan med fetaost & tacosås 👌
 
Resultatet..
En makalöst god pizza 😋😋
 
Nu är jag mätt & belåten & redo för ett besök på IKEA 😃
 
 

Kommentera här: