Cheesecake!!

Idag har jag bakat 😋😋
Det blev bra 👌
Riktigt mumsigt 😋😋
 
För mig är det viktigt att det jag äter smakar gott & gör gott för kropp & knopp ❤️❤️
 
När jag fikar på stan väljer jag det som ser gott ut & njuter 😋
När jag bakar hemma experimenterar jag gärna 😉
Jag väljer stevia istället för socker, byter ut vetemjöl mot annat mjöl och väljer ex kvarg istället för grädde 👍
 
Idag blev det en cheesecake med chokladtouch 👌
Jag mixtrade och testade lite som kändes som det kunde bli bra..
Friskt vågat hälften vunnet som man säger 👍
 
Här kommer receptet:
 
Chokladcheesecake (8bitar)
 
2 Questbars Cookie Dough
 
500 g lättkvarg
200 g philadelphiaost 3 %
1 dl Whey Complete Vanilj
4 äggvitor
1 msk steviaströ
1 krm vaniljpulver
1 påse Fitness Choco Crisps
( får du inte tag på dessa, ta 1 Questbar och dela i små bitar, det är bitarna jag ville åt 😋)
3 msk chokladsirap (Walden Farms)
 
Värm questbarsen 10 sek i mikron, kavla sedan ut dem tunt mellan 2 bakplåtspapper.
Tryck ut dem så de täcker botten av en form med löstagbar kant, diameter 21 cm.
 
Mixa allt till fyllningen utom chokladkrispbollarna.
 
Häll fyllningen i formen och strö över bollarna.
 
Ringla chokladsirap på kakan och dra med en kniv så det blir ett mönster.
 
Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 35 minuter.
Låt svalna.
Ställ sedan kakan i kyl över natten.
 
Detta mina vänner är ett lyxmellis i min smak 😋
Att något så gott kan vara så nyttigt 👌
 
Jabadabadooooooo 😃
 
 
Eftermiddagsmellis = Pukka-te, cheesecake och chokladtäckta mullbär 😋😋
 
Detta är matkärlek ❤️❤️
Ge din kropp detta ❤️❤️

Kommentarer:

1 Inga:

skriven

Hej!
Det ser väldigt väldigt gott ut, precis min stil av kaka! Måste testas i helgen!

/Inga

Svar: Jag tyckte den blev supergod :)
LINDA

2 Minna:

skriven

Såg inte alls fel ut och pukka te är ju drömskt!

Svar: Älskar Pukka <3
LINDA

Kommentera här: