Mellanmålstips!

Mellanmål = viktiga mål 😋
Jag behöver det för att må bra & för att vara det energiska yrväder jag vill vara 😃
Så därför ser jag till att mumsa mellanmål ett par gånger om dagen 😋
Idag har jag bakat bananbröd som ska få följa med mig till jobbet ikväll 👍
Luktar ljuvligt i köket så det kommer säkert smaka bra framåt kvällen 😋
 
 
Enkla att baka är ett plus i kanten 👍
 
Receptet ser ut såhär:
 
1 dl havregryn
1/2 dl fiberbakmix (fungerar säkert med valfritt annat mjöl också)
2 msk hela linfrön
2 msk steviaströ
1 krm salt
1 krm vaniljpulver
1 krm pepparkakskrydda
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
2 dl havremjölk
1 mogen banan
 
Blanda ihop allt och låt stå och svälla 5 min.
Forma 2 bollar och lägg på plåt.
Grädda 10 minuter mitt i ugnen på 225 grader.
Låt svalna under bakduk.
 
Jag äter dem som de är när jag har med dem som matsäck, men philadelphiaost som pålägg är säkert gott 😋
Likaså lagrad ost och fikonmarmelad 😋
Eller brie & fikonmarmelad.. 😋
Eller keso..
Haha 😂
Testar dem med pålägg på hemmaplan nästa gång 👍
 
På tal om mellanmål..
Jag testade denna igår..
 
Lindahsl kvarg med jordgubb/rabarbersmak 😋
Den var somrig & härlig 😋😋
 
Ha en underbar tisdag & njut av allt fint den har att bjuda på ❤️❤️
 
Kram Linda ❤️
 

Kommentarer:

1 Oslofru:

skriven

Så gott :)

Svar: Verkligen :)
LINDA

Kommentera här: