Att må bra!

 
Hur mår du idag? 💜
 
Vad säger du till dig själv idag?
Det du gör och säger, får det dig att må bra?
Om svaret är nej, då är det dags att du gör något åt saken!
 
Du har ett liv och det är nu, gör det så fint som det bara går 💜
Starta med att vara snäll mot dig själv och ta hand om dig själv 💜
Det är först då du kan påverka andra att må bra!
 
Tänk på det 💜
 
Jag hoppade upp tidigt imorse trots att gruset fanns kvar i ögonen 😂
Varför?
För att en mysig morgonjogg var det min kropp & knopp behövde 👍
Jag tassade fram, hade mysig musik på och vaknade till där under den lagom långa rundan 😃
 
Sen..
Då lyxade jag till det med bland annat en nybakt havrefralla med mumsiga pålägg till frukost 😋
Det där lilla extra som nybakt bröd ger är en underbar guldkant på vardagen tycker jag 💜
Kaffe, tända ljus och mackor..
Ja tack 😋
 
Såhär ser mina frukostmackor ut mest varje dag 😋😋
 
Som avrundning mumsade jag en skål av min härliga kokosgröt med kanelstekta äpplen och vaniljkvarg 👌
Mätt å glad och redo för dagen 👍
Frukost alltså 💜
 
Jag ser till att få in många små guldkorn i vardagen:
nybakt bröd, långa frukostar, choklad, tända ljus, lugn och ro, träning, kramar, skratt och glädje 😃
 För det är just allt det som får mig att må bra 🌸
Just det där, att må bra..
Jag är värd det 👊
Du är värd det 👊
 
Vilka guldkorn har du i ditt liv? 💜
Njut av dem och ta tillvara på dem!
 
Regnet öser ner här i Stockholm idag 💦
Mysigt värre att vara inne och höra regnet smattra mot rutorna 😃
 
Njut av denna toppenkväll och guldkanta den 👌
 
Kram Linda 💜
 

Kommentera här: