Glasögon!

Glasögon påverkar synen..
Vad har du för glasögon?
Vadå, kanske du undrar nu? 
"Jag har ju inga glasögon "..
 
Det jag tänker på är vilka glasögon du ser på livet genom?
Man kan välja de mörka och de ljusa glasögonen..
Vad blir skillnaden?
Med de mörka ser du allt som jobbigt, du ser svårigheter och problem..
Kanske till och med ser problem innan de ens uppstår..?
Med de ljusa glasögonen..
Där ser du ljust på livet, är positiv och söker lösningar på problem!
Med ljusa glasögon ler du mot din spegelbild 💜
Du tänker fina tankar om de du möter 🌸
Du rycker på axlarna åt saker som att det regnar,
du just missade tunnelbanan och får vänta 3 minuter,
att du valde "fel" kö i matbutiken..
Saker som är energitjuvar bara rinner av dig 👍
 
Tänk till!
Vad är det för färg på dina glasögon?
Är de mörka?
Testa att byta till de ljusa 👍
 
Jag har tänkt extra mycket på detta...
Resultat?
En väldans positiv Linda 😃
Till allt liksom! 
Inget ska få rubba mig  👊
Så fort en tokig, energistjälande, tung tanke dyker upp..
Då tänker jag  "ljusa glasögon" och ser på saken ur ett annat perspektiv 👍
 
Min utmaning till dig denna sköna söndag: 
Välj de ljusa glasögonen idag 😃
 
Se på dig själv med ljusa glasögon 💜
Möt andra med ljusa glasögon 💜
Bemöt det som händer med ljusa glasögon 💜
Låt inget stjäla din energi idag 👊
 
Ha en skön söndag 💜
 
Kram Linda 💜
 
 
 

Kommentera här: