Söndagsfrukost!

Sköna söndag 💜💜
Hur mås det idag? 😊
 
Här är läget på topp 👍
Vaknade vid 7, drog på varma kläder & i sällskap av sambon blev det en härlig promenad 🚶
Energiboost 👊
 
Väl hemma igen var det operation bli varm som gällde 😝
Tofflor och filt funkade fint 👍
 
Bakade härliga scones till frukost 😋
Lyxen av nybakt alltså 👌
 
 Marmelad, philadelphiaost, prästost och keso förgyllde mina mackor 👌
X antal koppar kaffe till det och lyckan var total 👍
Söndagsfrukost i min smak 😋😋
 
 
 
 
 
 
Blir du också sugen på att baka?
 
Receptet kommer här:
 
Till 2 rejäla scones behövs:
 
2 dl havregyn (körs i mixer till ett mjöl)
2 msk kokosmjöl
2 tsk bakpulver
3 msk pofiber
1 krm salt
1 msk steviaströ
1 msk strödadlar (kan uteslutas eller ersättas med russin)
2,5 dl vatten
 
Blanda allt.
Låt stå 5 min.
Klicka ut degen i 2 högar på en plåt.
Grädda mitt i ugnen på 225 grader i 15 min.
Låt svalna av under bakduk.
 
Under tiden bröden svalnar av så duka bordet, brygg kaffe och duka upp delikata pålägg 👍
Sen..
Njuuuuut 😋😋
 
Önskar er en superskön söndag 🌸🌸
 
Kram Linda 💜💜

Kommentera här: