Zucchinilasagne!

Hej 🌾
 
Vad Ă€ts det för gott till lunch idag? 😋
 
Jag improviserade lite och resultatet blev en vÀldans god lasagne!
Zucchinin som lÄg i kylskÄpet fick agera lasagneplattor,
kombinerat med en smakrik fĂ€rssĂ„s blev det en hĂ€rligt god & mĂ€ttande lunch 👌
 
 
SÄhÀr gjorde jag:
 
1 zucchini
100 g sojafÀrs
1 pkt Milda Mat Extra
1 msk tomatpure
2 pressade vitlöksklyftor
1 hackad tomat
Salt, svartpeppar, tacokrydda
 
SkÀr zucchinin i cm-tjocka skivor pÄ lÀngden.
LÀgg skivorna pÄ hushÄllspapper, salta och lÄt ligga en stund.
Skölj av skivorna, sÄ att saltet försvinner, och torka dem torra.
 
Stek fÀrsen, ner med tomat, vitlök, tomatpure & kryddor.
TillsÀtt grÀdden!
Koka ihop & smaka av.
 
Bottna en liten form med zucchini, lÀgg pÄ nÄgra skedar av fÀrsröran,
ett lager zucchini, mera fÀrs, ett lager zucchini till och avsluta med sista fÀrsröran.
In i ugnen pÄ 225 grader i 25 min.
 
Mums!
 
Enkelt, snabbt, smakrikt och nyttigt 👍
 
Nu ska jag mumsa efterrĂ€tt & sen springa till jobbet 🏃
 
Ha en fortsatt fantastisk onsdag 😃
 
Kram Linda 💜

Kommentarer:

1 Paulina:

skriven

Är du kanske en hĂ€lsointresserad tjej, har jag fel? :) Ville bara sĂ€ga att jag just nu har en superenkel tĂ€vling pĂ„ min blogg dĂ€r du kan vinna 3 produkter frĂ„n Fitnessgurus superfood kollektion! Jag hĂ„ller i denna tĂ€vlingen för att börja fira julen lite! Hoppas du tycker det verkar roligt!

Ha det bra! :)

//nouw.com/100kitchenstories

Svar: Ska jag kika pÄ :)
LINDA

Kommentera hÀr: