Söndagslugn..

Sköna söndag 🍂🍁
Att vakna upp tidigt och ge sig ut med sambon på promenad = livskvalitet ❤️
Såå vackra färger ute och ett stilla höstregn = mysfaktor hög ❤️
 
Det är numera helgtradition att köpa med bröd från bageriet efter promenaden 👌
Såå härligt med surdegsfrallor till helgfrukosten 😋
Idag var dock bageriet stängt, för vi var extra morgonpigga 😉
Jag såg möjligheten att baka eget bröd istället 👍
Havregrynen åkte fram och resulterade i härligt saftig bröd 😃
 
Att duka fram frukost vid tv:n, brygga massa kaffe, tända ljus..
Sköna söndag ❤️
 
Mumsiga mackor med philadelphiaost, hårdost, keso, ägg och massa grönsaker 😋
 
Såhär bakar du detta brödet:
 
1 dl havregryn (malda till mjöl i mixer)
1 krm salt
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1,5 dl vatten
 
Blanda allt, låt stå 5 min.
Forma degen till en boll.
Kavla ut mellan 2 bakplåtspapper till en kaka, 10 x 15 min.
Grädda på 200 grader i 12 min.
Låt svalna under bakduk.
 
Brygg kaffe, fram med goda pålägg & bygg dina favoritmackor 👌
 
Ha en underbart skön söndag mina vänner ❤️
 
Kram Linda ❤️

Kommentera här: