Superba såsen!

Sås alltså 👍
Den sätter allt piff på maten 😋
 
Jag älskar kvarg i alla former 😉
Så självklart gör jag en massa olika sorters sås på kvarg 👌
Igår gjorde jag en sås som blev sådär superdupergod 👏👏
Jag mumsade den till lunch med sällskap av ugnsrostade grönsaker & fyllda quornfiléer..
Alltså..
Jag var ledsen när maten, och framförallt såsen, var slut 😝
 
Krämig, smakrik och bara så god att jag inte kunde sluta le 😃
 
Såhär gjorde jag:
250 g lättkvarg ner i en bunke
 
Finhacka en liten rödlök och lite lagom mycket smörgåsgurka.
Klipp ner lite ruccola i bunken.
Lägg ner 1/4 mogen avocado.
Svartpeppar, flingsalt och örtsalt ner också!
Fram med elvispen & kör ett par minuter.
Smaka av!
 
Ställ kallt en liten stund.
 
Sen..
Lägg upp din mat och låt såsen bli pricken över i 👍
Matkärlek ❤️

Kommentera här: