Sconesmiddagsmys!

Hej mysiga måndagskväll 😊
 
Hoppas denna härliga höstdag gett dig en massa energi och du njuter av kvällen 👍
Och om det är så att din dag inte blev som du tänkt dig..
För ibland blir det ju så..
Ta då kvällen till att samla energi och ta extra väl hand om dig själv 💜
 
Jag dukar upp nybakta scones, marmelader, philadelphiaost, brieost, frukt och te 😋
Tänder ljus, myskläder på & bara kopplar av 👍
Min måndag har bjudit på mysig frukost, jogg i ☀️, glass, möte och härlig höstenergi 👊
 
Och nu är det dags att koppla ner, koppla av och bara vara ❤️
 
Mina scones bakar jag såhär:
2 dl havregryn, kör i mixer en minut så du får ditt egna havremjöl.
2 msk steviaströ 
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
1 krm salt
1 tsk vaniljpulver
2,5 dl mandelmjölk 
 
Blanda allt, låt stå 5 min.
Forma 2 bollar och lägg på plåt.
Grädda mitt i ugnen på 225 grader i 15 min.
Låt svalna under bakduk.
 
Duka bordet, tänd ljusen och NJUT ❤️❤️
 
 
 
 
 

Kommentera här: