Sconesfrukost 😋😋

Söndagar bör alltid startas med sconesfrukost enligt mig 😋
Allra helst efter en promenad med min grabb i ☀ 
 
GĂ„rdagen bjöd vare sig pĂ„ ☀ eller promenad, men scones blev det 👏👏
 
 
 
 
Nybakta scones med keso, philadelphiaost, jordgubbssylt, miniostar, Ă€ppelmos och nybryggt kaffe 👌
En fĂ€rgglad fruktsallad till det och man kan inte annat Ă€n le nöjt 😃
 
Hihi, ser nu att det ser ut som jag Ă€r ensam vid bordet.. 😂
Men sambon gjorde mig sĂ€llskap nĂ€r jag mumsat en av mina scones 👍
Trots sen ankomst Ă€r han alltid klar lĂ„ngt innan mig Ă€ndĂ„ 😝
 
SÄhÀr bakar du sconesen:

Scones (4st)
4 dl havregryn (kör till mjöl i mixer)
1/2 tsk salt
1 tsk bakpulver
1 msk steviaströ
1/2 tsk kanel
2 tsk fiberhusk
1 dl Àppelmos/1rivet Àpple
1 Àggvita 
1,5 dl vatten


Blanda ihop allt och lÄt stÄ och dra 10 min.
Klicka ut 4 högar pÄ plÄt.
GrÀdda 15 min, 225 grader.

Enkelt, snabbt Ă„ galet gott 👍👍
 
Som tur Ă€r passar det med scones vilken dag somhelst 😉
Kanske nĂ„got som passar till mĂ„ndagsmyset? 😃
 
Ha en underbar fortsĂ€ttning pĂ„ dagen och gör den sĂ„dĂ€r hĂ€rlig som DU vill ha den ❀
 
Kram Linda ❀

Kommentera hÀr: