Att tappa fotfästet en stund..

 
Det har varit en period nu som jag inte känt mig helt tillfreds med..
Jag har "känt mig tjock" 😁
 
Den känslan levde jag med 24/7 för 10 år sen,
när jag var svårt sjuk (läs döende..) i anorexi.. 😱
Men nuförtiden existerar inte dessa sjuka tankar 👍
 
Men..
När jag för ett tag sen fick frågan vilken vecka jag var i..
Av en person jag aldrig träffat tidigare 🙃
Ja då vaknade en liten djävul inom mig igen..
 
Frustrerande 😁
Jag vet att jag inte är tjock!
Jag vet att jag alla dagar i veckan hellre är där jag är nu än där jag var förut 👊
 
Men..
Den där kommentaren väckte ändå en känsla inom mig som jag inte gillar!
Jag har kikat och känt på min mage mer de senaste 10 dagarna än vad jag normalt gör 😁
 
Detta i kombination med att jag nu när jag börjat plugga igen möter ett flertal som har en lite annan syn på hälsa än vad jag har..
Där fitnessvärlden är synonymt med hälsa..
Där det snackas fettprocent och kvarg hit å dit..
Ja, då gäller det att vara stark, att vara trygg i vart man själv står och vart man själv vill vara.
 👊
När jag börjat skolan (vilket är superduperkul!!),
så märker jag att mitt minne inte är vad jag skulle vilja att det är..
Frustrerande 🙃
Men jag tror att jag kan lära mig allt jag behöver och lite till genom att hitta mina sätt att lära mig på 👍
 
Så vart vill jag komma med detta pratet? 😝
Jo..
Kombinationen tjock-mage-kommentar..
Fitnessnack..
Minnesproblematik..
 
Det har fått mig att tappa fotfästet en smula..
 
När det första man tänker när man ser sig i spegeln är glädje, då sprider det välmående 💕
När känslan/tanken i spegeln blir "är min mage tjock", ja då sprids det inte samma välmående..
 
Jag har tappat fotfästet..
  
Min kära sambo fick se resultatet av det imorse 😁
Känslan av att minnet sviker, magen putar och motivationen sviktar..
😱
När man mest bara vill lägga sig på golvet och skrika som en treåring..
När tårarna mest bara vill UT..
 
Jag tog en långpromenad..
Tänkte inget alls..
Tänkte lite..
Tänkte mera..
 
Och..
 
Alltså!
Ska JAG låta en kommentar om min mage få förstöra mitt välmående?
Ska jag lyssna på prat om ditten och datten som rör fitnessvärlden?
NEJ!
 
Jag vill jobba med hälsa och välmående på mitt sätt framöver då jag är färdigutbildad 😃
På mitt sätt är ett sätt där välmående inte handlar om vikt och kalorier..
Idag (ok då, de flesta dagar) så njuter jag av min starka kropp och sunda knopp 💕
Det är ett helt annat liv nu när mat är en naturlig del av livet och där jag tränar för att jag mår bra av det och inte för att jag måste 😝
 
När jag var 10 fick jag kommentaren från skolsyster om att jag verkade äta lite väl mycket chips..
Det startade tankar som ledde till 20 års ätstörningshelvete 😁
 
Jag tänker att denna kommentaren om magen inte ska få påverka mig mer än vad den gjort dessa 10 dagar! Det är nog nu 😁
 
Så..
Jag har en plan 😃👍👊
Se över min kost och äta mera mat som är bra för minnet och komplettera med vitamintillskott 👍
Hitta en studieteknik som fungerar för mig 👍
Stänga öronen då det pratas om saker jag inte vill höra..
Träna och äta för en stark och sund kropp och knopp 👍
Möta mig själv och min mage med ett leende 😃
Vi är ett grymt team, min kropp & min knopp ❤️
 
Jag tänker..
Var försiktig med att kommentera andra..
Kommentarer som kan tyckas små och obetydliga kan sätta spår hos den som de kastas på!
 
Nu ska jag skrota mina tankar och känslor som blev efterbörden av kommentaren jag fick för dryga veckan sen..
Det har varit tillräckligt med jobbiga tankar efter den kommentaren..
Och jag är trött på toktankar efter alla år med ätstörningar 😱
 
Så jag avrundar denna veckan med en mysig eftermiddag i soffan och känner mig laddad för framtiden 👊
Livet, here we go 😃👍❤️👊
 
 
 

Kommentarer:

1 Karin Fitness & Hälsa:

skriven

Åh, vad onödigt och dumt av den där människan att ge den kommentaren! Bra att du inte tänker den låta påverka dig negativt och att du har en plan! Du låter stark och du kommer säkert klara det!

Svar: Ja, man kan tycka att vissa kommentarer borde behållas osagda... 😝
LINDA

2 Anonym:

skriven

Så härligt att läsa din drivkraft nu och inte låta denna kommentar förstöra fler dagar i ditt liv😀👍. Min ätstörning började för 30 år sedan med just denna kommentar Ät du med barn? 😬. Du ger mig kraft att försöka tänka som du❤️

Svar: Hej 💕Tråkigt att höra att din ätstörning började med en sån kommentar 😁
Nej, jag är inte med barn 🙃
Fint att jag kan ge dig kraft ❤️
LINDA

3 Anonym:

skriven

Hej! Vill bara säga att jag tycker du är väldigt inspirerande och det var ett mycket bra inlägg! Har själv lidit av anorexia och vet hur sådana kommentarer är dränerande. You go! Du kommer bli en jätteduktig inom hälsobranschen, där behövs fler med dina sunda tankar!

Svar: Men tack vilken fin kommentar ❤️Kram ❤️
LINDA

4 Hanna Karlsson:

skriven

Så onödigt av den människan men du är stark. Bra insikter i inlägget!

Svar: Ja, vissa kommentarer ska man hålla för sig själv.. 🙃Tack för din peppande kommentar 🌸
LINDA

Kommentera här: