2017 đŸ‘â€ïž

2017, snart kör vi  👊
 
Nytt Ă„r pĂ„ ingĂ„ng ❀
NyĂ„rsafton đŸŸ
Ser med glĂ€dje fram emot att fira in det nya Ă„ret med min Ă€lskade J ❀
En maffig middag med tre rĂ€tter och gott i glasen 😋
 
Redan pÄ nyÄrsdagen kommer det..
De dÀr löftena som satts, mer eller mindre genomtÀnkta..
De ska sÀttas i verket..
En vild gissning Àr att 9 av 10 löften innehÄller nÄgot med att förÀndra sin kropp..?
JĂ€ttebra att man tar tag i sin hĂ€lsa ❀
Vi har bara en version av oss sjĂ€lva ❀
Men..
Jag tycker att det saluteras i varenda tidning om hur man snabbt gÄr ner i vikt,
trÀningsprogram, att julkilona ska bort
och otaliga dieter Ät höger och vÀnster..
Är detta hĂ„llbart? đŸ€”
Klart du kommer tappa kilon nÀr du hoppar pÄ en diet..
Men hur kommer du att mÄ? 
Hur lÀnge kommer du stÄ ut?
 
Jag tÀnker..
OM man vill och behöver förbÀttra sin hÀlsa,
dĂ„ tycker jag att det man bör göra Ă€r att lĂ€ra sig mer om kost och trĂ€ning 👍
DÄ förstÄr man sambandet mellan kost, trÀning och vÀlmÄende, 
och lĂ€r sig hur man ska Ă€ta och leva för att mĂ„ bra ❀
Man hittar balans ❀
Det gör man inte med x antal dieter..
 
Min strategi nÀr detta surret dyker upp blir att ta fram skygglapparna..
😝
Med min bakgrund = 
20 Ă„r i anorexins klor,
sÄ kÀnner jag mig kÀnslig för dietsnacket..
 
Jag har hittat min balans ❀
Det har tagit tid..
Det har krÀvts jobb..
Det krÀver jobb..
FrÀmst att stÄ emot allt yttre surr..
Hur man ska se ut, vad som Àr nyttigt..
" Jag borde inte Àta detta.. "
" Jag gÄr pÄ diet "
" Beach 2017 "
" Nu ska julkilona bort "
đŸ˜±
 
Min filosofi Ă€r LAGOM av ALLT ❀
Det blir balans för mig ❀
KĂ€nns sĂ„ galet skönt att kommit till insikt 😃
Lyckan sitter inte i kilona 😁
Smal Àr inte detsamma som lycklig..
Jag vet 😹
 
Mitt rĂ„d till er ❀
Ta reda pĂ„ vad DU vill och vad du mĂ„r bra av ❀
Lyssna till kropp och knopp 👍
Sök upp DIN balans ❀
 
En fin vÀn skickade mig en bild i veckan..
FrÄn en tid dÄ jag inbillade mig att jag mÄdde bra..
Att mina matproblem inte var nÄgra problem..
Jag tyckte jag var tjock..
 
Jag trodde pĂ„ riktigt inte det var sant nĂ€r jag fick se denna bild đŸ˜±
Att jag varit sÄÄÄ sjuk som dÄ..
(Ànnu sjukare ocksÄ i och för sig..)
Och att jag inte insÄg det sjÀlv..
Heeelt sjukt đŸ˜±
Detta tillstÄnd..
Inte sunt nÄnstans! 
Att ett inre monster kan fÄ en att plÄga sig sÄhÀr...
FruktansvĂ€rt đŸ˜±
Tragiska, hemska mardrömssjukdom...
 
Idag Ă€r mitt liv ett helt annat Ă€n dĂ„ 😃
SÄ som jag hade det dÄ skulle jag i dag inte kalla ett liv..
Det var en tillvaro i ett fÀngelse..
Ett fĂ€ngelse jag sjĂ€lv satt mig i 😼
 
Att jag skulle falla tillbaka till detta tillstĂ„nd finns inte pĂ„ vĂ€rldskartan 👊
Men jag Àr ÀndÄ försiktig med vad jag lyssnar pÄ nÀr det kommer till kost, trÀning och ideal..
 
Jag vÀger 20 kg mer idag Àn 2010 dÄ bilden togs..
Jag ser det som en tillgĂ„ng 👊
Den kropp jag har idag ger mig sĂ„Ă„Ă„ mycket ❀
Jag klarar att att cykla uppför 6(!) Kebnekaise pĂ„ 6 dagar 🚮
Jag har sprungit ett Ultramarathon pÄ 75 km 🏃
Jag springer till och frĂ„n jobbet utan att blinka 😉
Jag klarar av att tĂ€nka klart 👍
Min kropp och min knopp mĂ„r bra ❀
Att vara frisk och fri Ă€r vĂ€rt SÅ mycket ❀
Jag lever och det tĂ€nker jag fortsĂ€tta med ❀
 
SĂ„..
Jag tar mig in i 2017 med skygglappar redo 😝
VĂ€lmĂ„endet framför allt 👊
 
2017, snart ses vi ❀
Friska, fria och glada versionen av mig ❀

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Du skriver sĂ„ kloka ord som man verkligen behöver höra❀. Du Ă€r sĂ„ fin nu❀

Svar: ❀ Fint att du tycker sĂ„, det Ă€r min förhoppning med det jag skriver, att ni som lĂ€ser ska fĂ„ hjĂ€lp av det jag skriver 😊 Men tack för den fina komplimangen ❀ Kram ❀
LINDA

Kommentera hÀr: