Frusen marängdröm med äppelkompott!

Hej på er 😃
 
Redan fredag!
Tycker tiden rusar..
Vad gör ni idag? 😊
Jag har myst inomhus med långfrukost, cykelpass i vardagsrummet, matlagning och bak 👍
 
Har just skrapat formen som jag gjorde dagens dessert i..
Såå gott 😋
 
Frusen marängdröm med äppelkompott 💜
 
Frasig marängbotten, frusen vaniljkräm och toppat med en kanelig äppelkompott👌
Gudomligt 👏👏👏
 
Fredagsmys i köket med tända ljus och vintervilande cykel i bakgrunden 😃
 
Såhär enkelt gör du denna marängdröm:
 
Lägg 3 äggvitor i en bunke.
Vispa till skum med elvisp.
Tillsätt 2 msk steviaströ och lite vaniljpulver, vispa lite till.
 
Bred ut marängmassan i lämplig form.
Jag tog en liten pajform, 12 cm i diameter.
Grädda 40 min på 100 grader.
Stäng av ugnen och låt marängen stå kvar tills ugnen svalnat.
 
Till fyllningen tog jag en liten burk vaniljkvarg (150g),
 och vispade fluffigt med 1 tsk steviaströ,
lite vaniljpulver och 1 tsk strödadlar.
 
Bred krämen på den kalla marängbottnen.
Ställ i frysen 2 timmar.
 
Tärna ett äpple och lägg i en mikrotålig skål.
Strö över kanel och steviaströ.
Mikra på full effekt i 3 minuter.
Låt kompotten svalna av.
 
När det sen är fikadags:
Fixa en stooor kopp av ditt favoritte, tänd ljus..
Ta fram formen från frysen, toppa med äppelkompotten.
Klart!
Njuuuut 😋
 
Svårare än så är det inte 👍
 
Ha nu en fantastisk fortsättning på denna fina fredag ❤️
 
Kram Linda ❤️
 

Kommentarer:

1 rememberthiis.blogg.se:

skriven

Gott :D

Svar: Mmmmm :)
LINDA

2 Matilda Berlin:

skriven

Men heerejösses vad gott det lät! Här skall hem och bakas! =)

Svar: Den var bara sååå god :)
LINDA

Kommentera här: