Mangomarängbomb!

Hej 💜
 
Hoppas ni har en skön söndag kryddad med extra mycket kärlek ❤️
 
Jag delar idag med mig av ett recept på gårdagens kvällsfika 😋
En makalöst god mangomarängbomb 👍
Sååå gott alltså 😋
 
 
 
Gör såhär:
Vispa 3 äggvitor till ett fast skum i en bunke.
Tillsätt 2 msk steviaströ och lite vaniljpulver och vispa lite till.
Bred ut marängmassan i en liten pajform (min mäter 12 cm i diameter)
Grädda 40 min på 100 grader,
stäng sen av ugnen och låt marängen stå kvar tills ugnen svalnat av.
 
Fyllning:
250 g kvarg 
150 g frusen mango
1 msk steviaströ 
lite vaniljpulver
 
Vispa med elvisp till en fluffig kräm.
Varning för att mangon kan flyga ur bunken 😂
 
Bred mangomassan (det blir mycket!) på den kalla marängen.
Forma den så det blir som en kupol.
Pudra carobpulver (eller kakao) över.
 
Klart!!
 
Njuuuut 😋😋
 
Vilken morgon alltså.. 😃
Jag sitter och mumsar mackor och dricker kaffe, typ 3:e koppen, och bara njuter av att vara ledig ❤️
 
Önskar er en fantastisk dag 😃👍
 
Kram Linda ❤️

Kommentera här: