Morotskaka!

Morotskaka mina vänner, visst är det gott 😋😋
 
Jag vill ha min morotskaka saftig som 17, med massa glasyr och härligt smakrik 👌
 
Så idag bakade jag just en sån 😃
Härligt saftig, fräsch glasyr i riklig dos och fin smak av kardemumma & kanel 👍
Att den dessutom är fri från gluten och socker..
Kan inte bli så mycket bättre 👊
 
 
Såhär gjorde jag:
 
2 dl havregryn (kör i mixer till ett mjöl)
3 msk kokosmjöl
3 msk steviaströ
1 tsk bakpulver
1 tsk fiberhusk
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma
1 krm vaniljpulver
några korn salt
2 dl finrivna morötter
2 dl vatten
2 små ägg
 
Mixa allt och häll upp i form klädd med bakplåtspapper. Min mäter 12x 14 cm.
Grädda mitt i ugnen i 17 min på 175 grader.
Låt svalna av.
 
Dax för frosting 👌
 
250 g kvarg
2 msk Philadelphia 3 %
1 krm vaniljpulver
1 msk steviaströ
 
Vispa ihop med elvisp ett par minuter.
 
Bred frostingen på den kalla kakan och skär i bitar (jag fick till 4)
 
Sen är det bara att duka fram te, tända ljus och njuta av en magisk morotskaka 👌😋
 
Börja baka 👍
 
Stor kram från er morotskaksälskande Linda ❤️
 
 

Kommentarer:

1 Emma -Merakibeauty.se:

skriven

mummss :)

Svar: Testa! Den är mumsig :)
LINDA

Kommentera här: