Bröd! 😋

 
Finns det något som slår en go frukost alltså? 💕
Jag älskar mackor till frukost 💕
Bakar ofta brödet själv 👍
Enkelt och galet gott 👌
 
Detta recept ger 4 bitar bröd:
 
2 dl havregryn (kör till mjöl i mixer)
1 msk hela linfrön
1 msk kokosmjöl
2 msk fiberhusk
1 krm salt
1 tsk bakpulver
 
Blanda allt detta i en bunke.
Tillsätt 1 äggvita och 2,5 dl vatten.
Rör om väl!
Låt degen vila i bunken 10 min.
 
Forma degen till en boll i bunken.
Stjälp upp på ett bakplåtspapper.
Lägg ett till papper ovanpå och kavla ut till en tunn kaka med hjälp av en kavel.
Skåra kakan i 4 bitar och nagga lätt med en gaffel.
Grädda 12 min på 225 grader.
Ta ut och låt svalna av en stund under bakduk innan du gör dina smarriga mackor 😋
 
Jag gör olika mackor
( variation förnöjer
ju 😉)
 
Men favoriterna är:
Philadelphiaost/lagrad prästost/smörgåsgurka/tomat/färsk spenat
Keso/smörgåsgurka/skivat ägg/ruccola
Philadelphiaost/lagrad prästost/fikonmarmelad
Keso/jordgubbssylt
Avocado/philadelphia/smörgåsgurka/soltorkade tomater
 
Det går snabbt och är enkelt att baka detta bröd 👍
Så testa vet jag 😉

Kommentera här: