Äppelpaj!

Hej på er 😃
 
Hoppas dagen bjudit på en massa härligheter 👏👏
 
Jag sitter nöjd och glad hemma i köket och myser 😃
 
Tänkte dela med mig av ett recept på en väldans god äppelpaj jag åt igår 😋
Smarrigt mellanmål kan man kalla detta 👌
 
Till en paj som räcker till en Linda behövs:
 
1 dl havregryn
1 msk kokosmjöl
1 msk steviaströ
några korn flingsalt
2 msk vatten
 
Blanda allt och tryck ut i en liten pajform, min mäter 10 cm i diameter.
 
Skica ett rött äpple tunt, blanda med kanel och steviaströ i en mikrosäker skål,
Kör på full effekt 3 minuter.
 
Lägg äppelkompotten på degen i pajformen.
Strö över lite mera kanel.
Strössla över lite havregryn och lite steviaströ.
In med härligheten i ugnen på 200 grader i 15 min.
 
Låt pajen svalna av och servera den med en stooor kopp te & kokoskvarg.
Såååååå gott 😋
 
Att denna paj med tillbehör fyller kroppen med fin energi är bara bonus 👍
Långsamma kolhydrater från havregryn, protein från kvargen och vitaminer från äpplet 👌
 
Mitt tips är att ni testar 😃
 
Ta hand om er och må gott 💜
 
Kram Linda ❤️

Kommentera här: