Citroncheesecake!

Hoppas ni mår bra fina läsare ❤️
Det gör jag och det får mig att le 😃
 
Idag lyxade jag till frukosten med en cheesecake(!) 
Såå gott 😋😋
Bilderna talar sitt klara språk..
Blåbär färgar av sig 😂
 
Enkelt recept, få ingredienser och toppenfin energi!
Kan det bli så mycket bättre? 😃
 
 
 
 
En galet god botten, fräsch citronsmak och lagom söta blåbär 👌
Halleljua vad gott det blev 👏👏
 
Jag använder en liten springform med löstagbar kant, diameter ca 10 cm.
 
Såhär blev den härliga cheesecaken till:
 
Botten:
1 dl havregryn 
1 msk kokosmjöl
1 msk steviaströ
några korn flingsalt
3 msk vatten
 
Blanda allt till degen i en liten skål.
Tryck ut den i formen.
 
Ta fram en burk cuitronkvarg ur kylen, min favvo ser ni på bilden ovan ❤️
Bred kvargen på botten.
Ställ in i frysen sisådär 1 timme.
 
Lossa botten och ställ cheesecaken på en tallrik.
Jag brukar låta botten vara kvar, för ökad stadga.
Dekorera härligheten med blåbär 👌
 
Nästa gång ska jag pilla mer bären i kvargen innan jag fryser cheesecaken,
det blir lätt kladdigt när man ska dekorera med blåbär vid servering 😂
 
Jag bara log när denna mumsades alltså 😃😃
Tänk att så få ingredienser kan ge en så god cheesecake 👍
 
Rekommendrar er att testa 👏👏

Kommentera här: