Då och nu..

2005..
2016..
Elva år..
21 kg..
 
 
 
 
 
 
För er som tvekar och för er som kämpar..
Det GÅR att bli fri(sk) från en ätstörning 👊
Jobbigt som 17 är det!
Men såå värt det när man tagit sig igenom skiten 👊
 
Livet är inte att tänka på mat, kalorier, tvång, förbud, maniskt träna..
 
Livet är härligt ❤️
Livet ska vara fyllt av saker man mår bra av ❤️
Mat (såklart!), träning, skratt, vänner, kärlek, frihet och lycka ❤️
Idag äter jag vad jag vill i lagom mix av det jag gillar (typ 80% mat och 20 % choklad 😂),
springer och cyklar, kopplar av,
älskar och älskas av min sambo, trivs med livet liksom ❤️
 
Linda på bilden i mitten minns jag knappt..
Men det är jag 😱
En tjej som där kände sig som den fetaste i världen och som hatade allt och alla och livet..
Shit vad fel jag hade..
Men det är så tankarna kan bli när man trampat ner sig i ätstörningsträsket riktigt rejält.. 
Tacksam till 1000 att jag fick fäste och kom upp ur träsket!
Skulle önska att alla som hamnat där tog tag i en utsträckt hand och fick hjälp ❤️
Livet med en ätstörning är inget liv, det är ett fängelse..
Man märker det fullt ut då man tagit sig ur det..
Oj, vad mycket man missat när man "levt" i sin bubbla.. 😱
 
Visst finns det dagar då gamla tankar kan dyka upp..
Men de stannar vid just tankar!
Jag styr själv och hindras inte av en inre demon längre 👊
Den känslan är härlig 👏👏
 
Livet är härligt ❤️❤️
 
Med det sagt önskar jag er en makalös bra måndag finisar ❤️
Ta hand om er ❤️
 
Kram Linda ❤️

Kommentarer:

1 Lina:

skriven

Bra skrivet! <3

Svar: Tack fina du för den orden 💜
LINDA

2 Emma:

skriven

Wow, du är så grym! Och stark av dig att dela med dig Linda <3

Svar: Tack fina du 💜 Känner att jag vill dela med mig för att få andra att förstå hur illa det kan gå..och att lyckan ligger långt ifrån vad vågen visar för siffror..
Vi som gått igenom denna hemska sjukdom har många gånger ett sundare synsätt på mat och träning än många runtomkring..
Jag vill sprida min syn på hälsa och inspirera andra till välmående 💜
Om jag kan hjälpa någon som hamnat snett, som fallit in på ätstörningsvägen, ja då vill jag göra det 💜

Med din blogg Emma och all härlig inspiration och livsglädje du sprider så kan jag inte annat säga än att DU också är grym 💜💜
LINDA

3 C :

skriven

Du är verkligen grym och gjort sådan resa

Svar: Tack för de fina orden 💜
LINDA

4 Linda HolEriks:

skriven

Fint och BRA skrivet! Och en eloge till dig som fixat detta och delar med dig av det!

Svar: Men tack för dina fina ord 💜 De värmer 💜 Om jag kan hjälpa någon genom att dela med mig av min resa så vill jag göra det 💜
LINDA

5 Linda HolEriks:

skriven

Kanon fint tänkt av dig!

Svar: Tack 💜
LINDA

Kommentera här: