En salig blandning!

Hej vänner ❤️
 
Hoppas veckan startat toppen och du ser tillbaka på denna dagen med ett leende 😃
 
Jag får ibland frågan om jag aldrig äter onyttiga saker..
Jag brukar nog se ut som ett ufo då 😱
 
Definitionen på nyttigt och onyttigt..
Hur ser den ut???
 
För mig är det nyttigt att blanda nyttigt och onyttigt för att få balans..
Är ni med på hur jag tänker?
 
Jag äter bra mat som ger min kropp energin till att leva 👊
Mycket frukt, grönt, bär, ägg, havregryn, kvarg 😋
Det mår jag bra av 👍
 
Söta saker älskar jag ❤️
Så det äter jag 😋
 
Jag blandar hej vilt kan man säga 😉
Älskar choklad och äter det flera gånger i veckan 😋
Väljer då kvalitetschoklad och njuter ❤️
 
Gillar att testa och mixa i köket, så många mellanmål blir söta 😋
Glass och tårta kan göras på andra sätt än de traditionella 👍
Då jag gärna äter just söta saker flera gånger dagligen till mellanmål så vill jag ha alternativ!
Så jag skapar mig tårtor, glass, pajer och annat med innehåll som ses som sunda.
 
När jag fikar ute på cafe, äter dessert på restaurang eller då och då hemma..
Ja, då väljer jag det som lockar och struntar i innehåll!
För mig är detta balans ❤️
 
Att äta lite blandat liksom 👍
Ibland vetemjöl, ibland glutenfritt, ibland sötat med stevia, ibland med socker..
En salig blandning som för mig är en fungerande röra 😉
 
Semmelvåffla på "Älskade Traditioner", ett mysigt cafe här i Stockholm 😃
Glass, mandelmassa och mandelspån 😋😋
 
Semla från "Konditorn&Bagarn" här i Hökarängen 👏👏
Vetemjöl, socker..
So what? 👊
Stockholms bästa semla ❤️
 
Marängtårta på mitt vis med två härliga lag fyllning & blåbär 😋😋
Sockerfri, glutenfri, proteinrik 👍
Sagolikt god framförallt 😋
 
Marängtårta med glass, banan, blåbär, chokladsås och kolasås 👌
Lite av allt 👍
Sockerfri maräng, färdigköpt sås på tub 😂
 
Choklad sötad med stevia för ett lyxigt kvällsfika mitt i veckan 👍
 
Denna blandning är en blandning som för mig innebär balans ❤️
 
Så svaret på om jag aldrig äter onyttigt..
Jag svarar inte på den 😂
För mig är allt nyttigt i lagom mängd liksom 👍

Kommentarer:

1 Emma:

skriven

Jag är helt med på hur du menar och tycker du har väldigt kloka tankar kring balans :) Älskar att njuta av nyttigt och onyttig!

Svar: Tack Emma :)Det är härligt att mixa godsaker så man mår bra, det ger en den där omtalade balansen :)
LINDA

2 Veronica Wallgren:

skriven

Herregud så mycket gott!

Svar: Eller hur ;)
LINDA

Kommentera här: