Cheesecake 😋

Jag vill fika varje dag😋
För jag älskart 💕
Vill ge kropp & knopp den näring de behöver 💕
Bra energi så jag får vara den glada
& pigga Linda som jag vill vara 😃
 
Därför bakar jag ofta hälsosamma bakverk,
och mumsar till mellanmål 👍
Mellanmål som känns lyxiga,
som är smarriga & ger mig bra näring,
som får kropp & knopp att må bra💕
 
Igår bakade jag denna cheesecake 😋
 
 
Den blev väldans god tycker jag 👏👏
Enkel var den oxå, så häng med nu 👍

Cheesecake (8 bitar)


Botten:
3 dl havregryn (kör till mjöl i mixern)
2 msk kokosmjöl
3 msk steviaströ
2 tsk kakaonibs
4 msk vatten


Blanda allt, tryck ut i en springform, diameter 21 cm.

Fyllning:
500 g kvarg, Lindahls Mango/Ananas
200 g philadelphiaost
1 dl Whey vanilj
4 äggvitor
2 msk steviaströ


Vispa ihop detta med elvisp!
Blanda ner 1 påse Choco Crisps

(eller hackad mörk choklad).

 


Häll i fyllningen i formen.


Blanda 2 msk chokladpulver (NutriNick) med 2 msk vatten.
Funkar lika bra med 1 msk kakao+1 msk steviaströ om man ej har chokladpulver.
Ringla detta över fyllningen och dra med en gaffel, så det blir marmorerat.

 Detta chokladpulver använder jag 👍


Ställ in formen på 175 grader i 30 minuter.
Låt svalna och ställ sen in din cheesecake i kylen över natten.

 

En fika med chokladtouch i min smak 👍

Att den ger protein från kvarg & ägg och långsamma kolhydrater från havregrynen, ja det får ses som bonus 😉

Toppenfika 👌 

Så mitt söndagstips är att baka cheesecake 🤗🤗

Ta hand om dig 💕

Kommentarer:

1 Marja - Baka Sockerfritt:

skriven

Vilken härlig cheesecake! Ser så gott ut!

Svar: Den var mumsig 😋
LINDA

Kommentera här: