Det där enkla brödet alltså!

Gomorron godingar 🌸
 
Hur mår ni? 💕
 
Jag har startat dagen härligt med en skön löprunda 🏃
Nu laddad för frukost 😋
Som så ofta annars så bakar jag bröd 😃
Detta brödet alltså 🤗
Det är sååå enkelt & väldigt gott enligt mig👌
 
Detta behöver du för ett bröd som ger 4 bitar:
 
2 dl havregryn (kör till ett mjöl i mixer)
2 rågade matskedar fiberhusk
1 msk hela linfrön
1 tsk bakpulver
1 krm salt
3 dl vatten
 
Havregryn alltså, vilken grej! Använder massor 😃
Såhär ser det ut innan det åker in i ugnen!
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke 👍
Tillsätt vatten & rör om 👍
Låt stå 5 min, då kan du passa på att sätta ugnen på 225 grader 👍
Forma degen till en boll i bunken 👍
Stjälp upp den på köksbänken,
med ett bakplåtspapper under 👍
Lägg ett bakplåtspapper ovanpå &
kavla ut till en platt kaka,
sisådär 1 cm tjock 👍
Nagga med gaffel & skåra det i 4 delar 👍
Grädda 12 min 👍
Låt svalna av under bakduk 👍
 
Duka frukostbordet, tänd ljus och brygg kaffe 😃
Bygg maffiga mackor på ditt nybakta bröd 😋
Pålägg jag gillar är lagrad prästost, grönsaker, philadelphia, ägg/keso, avocado, brieost, marmelad 😋
 
En vanlig syn här hemma, dagens första ostmacka 😋
 
 
Nej nu kurrar magen så det får strax bli frukostdax här 😋
 
Ha en underbar dag 💕

Kommentera här: