Maj-reflektioner 👍

HĂ€r sitter jag och myser pĂ„ balkongen ☀
InvĂ€ntar grabben min ❀
Tacos blir middagen ikvĂ€ll 😋
 
Maj har rusat fram!
Det Ă€r ju sista dagen i mĂ„naden hĂ€r och nu đŸ˜±
 
För min del har maj varit en "konstig" mÄnad..
Varför?
Jag har varit nere mer Àn vanligt..
Jag har haft mindre arbetslust..
Jag har varit mindre glad..
 
Hur ser jag pÄ det som en erfarenhet?
Hur gör jag juni bÀttre?
 
Sitter och tĂ€nker pĂ„ det hĂ€r & nu đŸ€”
 
Jag vill liksom inte bara lÄta tiden passera..
Vill leva varje dag med ett leende 😃
Visst mÄste man kunna ha dagar med mindre leenden..
Det Àr ju normalt att ha dagar nÀr man kÀnner sig nere!
Men sÄ som jag kÀnt mig i maj Àr inte normalt..
Inte i min vĂ€rld iallafall 😬
 
Jag har en teori 👍
LÀste ett ordsprÄk för ett par dagar sen:
" Var försiktig sÄ du inte matar elden som brinner med för mycket virke, dÄ finns risken att den slocknar "
 
Jag tror att det Àr det jag gjort..
Matat pÄ, matat in..
Mera jobb, mera jobb, mÄnga jobb..
Allt Àr kul i lagom mÀngd,
inget Ă€r kul nĂ€r det blir knökfullt 😜
SĂ„..
Jag har rensat i kalendern nu 👍
I sommar blir det ganska mycket ledigt faktiskt 👏
Ledighet ger leende Linda 😃
Ledighet ger tid att tĂ€nka 👍
Ledighet ger tid att kĂ€nna efter ❀
KĂ€nna efter vad jag mĂ„r bra av, vad jag vill ha mera av i livet och vad jag ska minska/ta bort ❀
 
LĂ€mnar maj leende 😃
VĂ€lkomnar juni ❀
FramĂ„t ❀

Kommentarer:

1 sturann.blogg.se:

skriven

SĂ„ bra tĂ€nkt 😀 Du Ă€r sĂ„ bra pĂ„ att resonera dig fram till nĂ„got positivt trots
en jobbig period👍. Jag hejar pĂ„ dig👏.
Varje gÄng man lÀser din blogg lÀr man sig
nÄgot och fÄr ny energi . Du Àr Àrlig och
Skriver Àven om jobbig saker men över
VÀgande Àr du positiv och har en hÀrlig
Syn pĂ„ livetđŸ˜€â€ïžđŸ‘

Svar: Vad glad jag blir av kommentarer som dina 😃 Tack 💕
LINDA

Kommentera hÀr: