Surret som stör..

 
Lite av allt..
Allt men inte alltid..
80/20..
 
Balans!
 
Jag älskar mat ❤️
Jag älskar choklad ❤️
Jag älskar att springa ❤️
 
För mig blir en mix av detta balans ❤️
 
Jag har en bas i mitt matintag,
bestående av råvaror som ger min kropp och knopp bra energi 👊
Energi den behöver för att göra mig till den glada och energiska Linda som jag vill vara 😃🏃
Typ: frukt, bär, grönsaker, havregryn, ägg, keso, kvarg, bönor, quorn 😋
Varje dag adderar jag lite av det jag tycker förgyller livet = choklad 😋
Njuter av allt och mår bra av det ❤️
80/20 = 80% basmat och 20 % lyx/guldkant 👍
I mitt fall är det typ 70% mat & 30% choklad 😉
 
Känns som jag hittat min egna balans ❤️
En oerhört skön känsla efter 20 års problem med ätstörningar 😁
 
Jag får dock dagligen jobba med att stänga av öronen för surr som stör i min omgivning 😱
Allt detta prat åt höger och vänster om vad man ska äta, vad man får äta..
Vadå ska å får???
Jag äter väl vad JAG vill 👊
Jag är säkert mer känslig och påverkbar av detta surr än många andra,
då jag varit djupt nere på botten i och med mina ätstörningar..
 
Ofta stänger jag bara av surret..
Hittar metoder för att koppla bort 👍
Musik i öronen när jag lunchar på jobbet bland annat 👍
 
Igår var vi på Maxi och handlade, grabben och jag 😃
Vi ska ha vänner på grillmiddag ikväll 😃
Tänkte köpa Lindor-kulor till lyxavslut åt oss 😋
Det blev inga kulor 🙄
 
Jag överreagerade säkert..
Men en kollega kom förbi när jag stod och skulle välja smaker..
" Det där ska väl inte du äta? "
WHAT????? 😳
Hon sa det med ett leende, men jag tog åt mig!!
Varför ens fälla en sån kommentar? 
Saker som detta gör mig matt..
Ja, jag får fnatt 😁
Likadant kommentarer om lunchlådor..
" Det där var en rejäl matlåda "
🙄
Varför kommentera?
 
Nog om det 😃
Det jag vill få fram är väl typ att DU ska hitta DIN balans ❤️
Hitta ditt sätt att leva på som du mår bra av ❤️
Hitta ditt sätt att äta som du mår bra av ❤️
Och låt bli att kommentera andras val och sätt att leva 🙃
 
Jag vill leva mitt liv i balans och även inspirera andra till att hitta deras personliga balans ❤️
Livet är härligt ❤️❤️
 
 
Ha en fantastisk fredag & ta hand om er ❤️

Kommentarer:

1 sturann.blogg.se:

skriven

Du är bara så bra❤️ Va stolt över dig själv och lyssna inte på dessa tokiga kommentarer.

Svar: ❤️
LINDA

Kommentera här: