När du får oväntat besök..

Igår fick jag besök som var oväntat..
Bara kom sådär..
Hade det vart en annan gäst hade jag satt på kaffet och bjudit in med öppna armar ❤
Gårdagens besök hade jag mer än gärna sluppit 😕
 
Kom från jobbet 🏃
Så långt allt bra 😊
Dusch och framplock av mellis 👍
Sen..
Då kom besöket..
Lite smygande liksom..
Likt en påse mikropopcorn..
??🤔
Ja..
Det startar lugnt och fint..
Harmoniskt liksom..
Sen..
Ja då blir det fart och allt bara studsar åt alla håll 😫
Så var det igår..
När jag fick oväntat besök..
Allt bara eskalerade 😱
 
Hade en massa "borde göra" inombords..
Men energinivån efter jobb och jogg..
Den tillät inga måsten..
Jag kände inte av det (läs, stängde av!)..
Och då smet den objudna gästen in..
 
Kaos i hjärnan..
Klump i magen..
Gråten bakom ögonlocken..
Varför?
Orsak?
🤔🤔
 
Det blev inte den mysiga kväll jag önskat..
Somnade rätt så dränerad efter att halvengagerad sett en film..
Vaknade med lite samma känsla..
Dränerad..
 
Min grabb blir såklart påverkad av såna oväntade besök..
Så han var ganska låg..
Hans plan var ett cykelpass på morgonen 😊
Jag drog på mig träningskläder och sa jag skulle ut 🏃
Men..
J föreslog frukost först..?
Destruktiviteten avtog..
Jo..
Men det klart att frukost innan faktiskt blir bättre 👍
 
Så..
Mackor med keso, fruktsallad och kaffe i magen nu 😋
Gårdagens gäst har dragit iväg..
Lite spår har hen satt..
Men..
👊
Jag sa till J att när jag hamnar i nerförsbacke så går det fort nerför..
Han sa en bra sak då:
Du får se det som att du får bra fart i nerförsbackar, så när du ska upp igen så har du en bra fart allaredan 👊
Ska inte åka ner mer nu utan ta mig upp igen 👏👏
 
Ska dra på löparskorna nu 😊
Blir ett långpass i snön 🌨🏃
Det kommer få gårdagens energidränage att bytas ut mot positiv energi ❤
 
Det där med oväntade besök..
Ofta är det väldans trevligt och mysigt ❤
Men inte när besöket heter ÅNGEST 😫
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Jag brukar försöka distrahera mig själv när ångesten kryper på, t.ex. ställa mig och diska eller kanske skriva om känslan. Jag brukar också tänka att jag accepterar känslan, och därmed kan jag också välja hur jag ska hantera situationen, istället gör att det blir en kamp om vem som kommer att vinna. Men det är svårt jag vet, mal får försöka hitta sina egna knep som hjälper. Kram.

Svar: Tack för dina tips ❤Det om att accepterar bra 👍
Oftast funkar de metoder jag jobbat fram, men ibland går allt åt skogen..
Men..då är det en ny dag som väntar 👏👏
LINDA

2 Anonym:

skriven

Efter regn kommer solsken . Det är starkt av dig att tänka i morgon är en ny dag som inte behöver innebära att besöket är kvar.

Svar: Jo det är ju så att efter regn kommer solsken, förr eller senare 😊😊
LINDA

Kommentera här: