Ångesten 😱

Sitter i köket..
Morgonrock och tofflor..
Tända ljus..
Chokladbollar och te..
 
Denna dagens bästa stund ❤
Denna dagen..
Ångestdag 😱
 
Ångest?
JAG??
Känslan som infann sig inom mig typ nästan när jag vaknade..
Den var inget skön..
Den skavde..
Den tryckte..
Det var..
Ångest 😱
 
Ångest har jag haft en j-a massa...
Mest under tiden som sjuk och då förknippat med mat..
Mat är inget jag för ångest av idag!
Så varför denna känslan inombords? 🤔🤔
 
Det var faktiskt så pass att jag inte fick något "vettigt" gjort alls..
Plugg..? Nej, ingen chans att jag kunde fokusera..
Frustrerande 😬
Vad göra?
Jag accepterade..
Lät ångesten husera..
Gjorde chokladbollar..
Fruktsallad..
Kaffe med mjölk..
Satte på en serie..
(ja, ni vet vilken 😉)
Det hjälpte för stunden 👍
 
Men sen så..
Planen att springa till jobbet sprack!
Det fick bli en promenad..
Sol!
Märkte ej den.
Ingen fin känsla alls...
 
Men jag stod ut..
Och..
Det blev bättre 👍
När jag gick från jobbet var det utan ångest 😃
 
Men..
Jag tänker såklart på varför det blir såhär ibland..
För det tar såå mycket energi 😬
Dränerar..
Onödigt känns det 😩
 
Lurar på om jag körde på för hårt förra veckan..??? 
Det blev liksom ingen påfyllning av energiförrådet..
Det bara plockades..
Den obalansen kan orsaka ångest..
Ångest som är så onödig..
För den får mig att må så dåligt..
Och att må dåligt är för mig detsamma som att kasta bort tiden..
Förstår ni hur jag tänker? 
 
Självklart kan man inte vara på topp alltid!
Men mitt mål framåt får vara att hålla min balans på alla konton ❤
Det skapar förutsättningar för att må bra ❤
Och ger ångest minimalt med space 😝
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Jag känner så igen mig ångest gör mig helt förlamad och den bara själ min tid. Jag får panik men kanske ska försöka att göra som dig bara låta den vara. Kram

Svar: Jag upplever att just det, acceptera ångesten och låta den vara är det som fungerar bäst för mig.. Hur hemskt det än är så dör man ju inte av ångest😱 Även om det känns så ibland 😐
LINDA

Kommentera här: