Kladdkaka 🔝🔝🔝

 
Hoppas ni har en mysig måndag 💕
 
Jag är på besök hos min fina vän Susanne 😊
Sitter just nu i kvällssolen på balkongen 😎
Avkoppling 👌
 
Vi tog en skön skogspromenad förut, pratade om allt och inget och plockade smultron här och där 🔝
 
Innan promenaden slängde vi ihop en kladdkaka 🍫
Perfekt att ta fram till fikat när vi kom hem någon timme senare 👍
 
Balkonghäng, kaffe, kladdkaka och bästa sällskap 👌
Livskvalitet 💕
 
Kladdkakan sen...
Sååå god 🤗🤗🤗🤗
Jo..
Jag kan nog säga att det var typ den godaste kladdkakan jag ätit 😋😋
Och då har jag ätit en å annan 🤣
 
Vi serverade kladdisen med banan, päron och turkisk yoghurt = 🔝🔝
 
Här kommer receptet:
 
2 ägg
1 dl socker
1,5 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 tsk flingsalt
50 g smält smör
200 g mörk choklad, smält
 
Blanda allt i en bunke och kör med elvisp tills allt är blandat.
Bred ut smeten i en form med löstagbar kant, ca 20 cm i diameter.
Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i
14 minuter.
 
Kärlek på en tallrik ❤

Kommentarer:

1 Caroline:

skriven

Det ser verkligen jättegott ut. :)

Svar: Det var det 😋🔝
LINDA

Kommentera här: