Lasagne på smått å gott 🤗

Jag ogillar att kasta mat..
Det gör ont i mig på nåt sätt liksom 😫
Så..
Igår när jag kände tomaterna skrek på mig från kylen..
"Vi skrumpnar snart ihop"
En burk kvarg vrålade:
"Asså jag är bäst-före idag!!"
En ostkant viskade:
"Jag vill inte hänga här inne i kylen längre"
🤣🤣🤣🤣
Och..
Jag visste jag kommer behöva några matlådor i veckan 😋
 
Jamen då kändes det helt rätt å göra en lasagne 👊
En lasagne av typen:
"Man tager vad man haver"
 
Detta använde jag:
1 förpackning färska lasagneplattor
 
500 g naturell kvarg
1 msk tomatpure
salt&svartpeppar
Detta blandas ihop direkt i burken 👍
 
1 hackad gul lök
1 hackad zucchini
5 hackade tomater
1 burk tomatkross
1 msk tomatpure
Salt
svartpeppar
cayennepeppar
vitlökssalt
pizzakrydda
 
Stek grönsakerna!
På med tomatkross!
Krydda och smaka av 👍
 
Riv osten 👍
 
Ta fram en ugnsfast form.
Starta med 2 plattor.
Bred på hälften av kvargen.
Ytterligare 2 plattor på!
Hälften av grönsaksröran.
2 plattor till!
Resterande grönsaksröra!
På med de sista 2 plattorna 👍
Sista kvargen breds över de sista plattorna.
Strö över den rivna osten 👍
 
In i ugnen på 200 grader i 25 min.
 
Servera med en härlig sallad 👌
Passar perfekt i matlådan 👍
Men såklart lika bra på hemmaplan 👏👏
 
Hoppas ni testar & gillar denna lasagne 😃😃

Kommentera här: