Saker som sätter sig..

I helgen var jag som jag berättat på Löpcoachutbildning 😃🏃
Vår lärare Magnus sa väldans massa vettiga saker och jag lärde mig en massa 🤗🤗
Sen att detta bara är början på resan är en annan femma 👊
 
En sak som satte sig extra mycket..
"Om man får en kommentar som barn så sitter den lätt kvar där.."
Såå sant 😫
Om någon säger att man inte kan..
Om någon säger att man har stora öron..
Om någon säger att man inte kan sjunga..
Om någon säger att man är kass på idrott..
Om någon säger en är tjock..
Kommentarer om detta, de sätter sig 👊
Tyvärr 😫
 
För min del..
Kommentaren om att jag var tjock när jag var 10 år..
Den satte sig..
Den tog närapå livet av mig..
Den sabbade många år av mitt liv..
Och..
Jag får fortfarande jobba med den tanken/känslan..
 
Ibland undrar jag hur mitt liv sett ut om skolsyster behållt den där kommentaren inom sig istället..
Om jag inte fått höra de där orden..
Hade jag blivit sjuk i anorexi då? 
Hade 20 år av mitt liv präglats av anorexihelvetet? 
Hade jag varit nära att svälta ihjäl då..?
Det vet jag ju inte..
 
Jag kan se saker som hänt som erfarenheter..
Som saker som gjort mig stark 👊👊
Att jag blivit den jag är för att jag gått igenom det jag gjort..
 
Men..
Det där fröet som såddes där..
Det satte sig!
 
Trots att jag idag är frisk från mina ätstörningar så gör det ändå ont i mig att tänka på det som varit..
För det är så j-a onödigt att det ska bli sådär 😡
 
Jag jobbar dagligen med positiva tankar och med att säga snälla saker till mig själv ❤
Tar hand om kropp & knopp och tycker att jag mår bra ❤
 
Men..
Det kommer dagar då jag inte trivs med min kropp..
När jag känner mig tjock..
Vet att det är en känsla som går över..
För jag vet att det inte är en sanning 😝
Visst..
Jag väger väldans många mer kilon nu än för 12 år sen när jag var som sjukast..
Men..
Jag kände mig tjockare då än nu..
Så den där känslan kan en inte lita på alls 👊
 
Livet är för kort för att slänga bort på skitsnack 👊
Livet är inte något som ska mätas i antal kilon..
Livet ska mätas i lycka tycker jag ❤
9 dagar av 10 upplever jag mig som lycklig ❤
Den siffran var 0 av 10 när jag var sjuk..
Om jag då sagt till mig själv att:
När du gått upp 26 kg, då kommer du att vara lycklig ❤
Jag hade bett mig själv fara å flyga 😱
Men..
Så är det 👊
Idag frisk och fri och lycklig ❤
Ibland med en tok som säger till mig att jag är tjock 😡
Skillnaden nu är att jag knappt bryr mig om den där token faktiskt 👊
Uppmärksamma-Acceptera-Ignorera 👍
 
Lite småsnack om en massa vart detta..
Men det jag vill få fram är främst detta med att vara försiktig med hur en utrycker sig,
 och att man ska se på sig själv med ljusa glasögon,
livet är för kort för att levas i mörker 👊
 
Ta hand om er och ha en toppentorsdag ❤
 
 
En bild från vår resa till Teneriffa i vintras 😊
En bild som för mig speglar välmående, glädje, energi 👊
Detta är Linda som jag vill vara, en leende & lycklig Linda ❤
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Du är så fin bara så bäst❤️

Svar: ❤❤
LINDA

Kommentera här: